Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2013

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΤΕΡΜΑΤΟΦΥΛΑΚΩΝ


ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΤΕΡΜΑΤΟΦΥΛΑΚΩΝ
ΣΤΗΝ Α ΦΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
(6-10 ΕΤΩΝ) 

·        ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΕΡΜΑΤΟΦΥΛΑΚΑ.
     ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ COACH.

 Η επιλογή ενός αθλητή για τη θέση του τερματοφύλακα (που στο εξής χάριν συντομίας θα αποκαλείται Τ/Φ), είναι μια διαδικασία η οποία πλην εξαιρετικών περιπτώσεων, δε μπορεί να γίνει πριν από την ηλικία των 8 ετών. Η χαρά του παιχνιδιού και κυρίως της επίτευξης τέρματος είναι ο κυριότερος λόγος για τον οποίο κατά την τρυφερή αυτή ηλικία τα παιδιά προτιμούν να αγωνίζονται σε άλλες θέσεις (απ΄όπου ως επί το πλείστον δύνανται να σκοράρουν) από αυτή του Τ/Φ. Ωστόσο,είναι θεμιτό και ζητούμενο ο coach τoυ group να δίνει το ρόλο του Τ/Φ κυκλικά σε όλους τους ποδοσφαιριστές, ώστε να ανακαλύψει αυτόν που όντως έχει τη δυνατότητα και τις προδιαγραφές να ανελιχθεί σε αυτή τη θέση.

·        ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ


   1) ΝΑ ΤΟΥ ΑΡΕΣΕΙ .Η σημαντικότερη προυπόθεση για ένα παιδί να καθίσει κάτω από τα δοκάρια είναι να του αρέσει και να το διασκεδάζει.
ΘΕΛΩ? ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΩ!!!
ΔΕ ΘΕΛΩ? ΔΕ ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΩ…
(ΘΕΩΡΙΑ ΚΙΝΗΤΡΟΥ)

  2) Η ΣΩΜΑΤΟΔΟΜΗ του ποδοσφαιριστή και το πως αυτή προβλέπεται να εξελιχθεί στο μέλλον είναι πολύ σημαντική αν θέλουμε να χτίσουμε στο μέλλον έναν Τ/Φ υψηλής ποιότητας, έτοιμο να ανταπεξέλθει στο σύγχρονο ποδόσφαιρο (η σωματοδομή των γονέων του ποδοσφαιριστή μπορεί ενδεχομένως να μας δώσει κάποια στοιχεία για το τι μέλλει γενέσθαι για τον ίδιο).

  3) ΟΙ ΑΝΤΙΛΗΠΤΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ του Τ/Φ πρέπει να είναι σε υψηλό επίπεδο, καθώς η θέση απαιτεί αντιμετώπιση, ανάλυση και χειρισμό πολλών και ταυτόχρονων ερεθισμάτων.

  4) Τέλος ΤΑ ΨΥΧΙΚΑ ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ παίζουν εξίσου σημαντικό ρόλο, τόλμη, θάρρος, άγνοια κινδύνου και κυρίως ¨προσωπικότητα¨(μαζί με την απαραίτητη  δόση καλής εννοούμενης ¨τρέλας¨).


·        ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ Η ΟΧΙ?


Από τη στιγμή που ο Τ/Φ έχει επιλεγεί με βάση τα άνωθεν κριτήρια, ξεκινά η προετοιμασία σε πολλά επίπεδα:

  Α) Όσον αφορά τη ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ(Φ/Κ) :
1)ΔΥΝΑΜΗ(ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΥΝΑΜΗΣ)
2)ΕΥΛΥΓΙΣΙΑ
3)ΑΝΤΟΧΗ
4)ΤΑΧΥΤΗΤΑ
αυτή δουλεύεται μέσα από αγωνιστικά παιχνίδια και όχι   μεμονωμένα.
Ο μόνος λόγος για εκτεταμένη σπουδή πάνω στη Φ/Κ,είναι για εκπαιδευτικούς σκοπούς και για την πιο εύκολη αργότερα προσαρμογή.

  Β) Όσον αφορά την ΤΕΧΝΙΚΗ 
και τη ΣΥΝΑΡΜΟΓΗ/ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ,
αυτή δουλεύεται τόσο με το group, όσο και ατομικά υπό την καθοδήγηση του προπονητή Τ/Φ, καθώς η θέση εμπεριέχει εξειδικευμένες τεχνικές και συντονιστικές ιδιότητες. Η συναρμογή και ο συντονισμός είναι ζητούμενα.

  Γ) Όσον αφορά την ΤΑΚΤΙΚΗ,
αυτή δουλεύεται έμμεσα από αγωνιστικά παιχνίδια ,χωρίς να είναι όμως το ζητούμενο στην ηλικία αυτή.


   ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Είναι λεπτή η γραμμή του αν απαιτείται εξειδίκευση ή όχι. Αυτό που σίγουρα θα μπορούσαμε να τονίσουμε είναι πως πρέπει να δίνονται πληροφορίες στους νεαρούς τερματοφύλακες, και ανάλογα την ηλικία τους (λιγότερο από 6 ως 8 και περισσότερο από 8 ως 10 χρονών), να ξεκινήσουν να δουλεύονται ατομικά.


·        ΤΙΡS

 1) ΠΡΟΣΟΧΗ:ΣΤΙΣ ΗΛΙΚΙΕΣ ΑΠΟ 6-8 ΕΤΩΝ ΔΕΝ ΕΣΤΙΑΖΟΥΜΕ ΤΟΣΟ ΣΤΗΝ ΑΤΟΜΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ.Η ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ (ΚΑΤΑ ΜΕΣΟ ΟΡΟ) ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΗ ΚΑΙ Η ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΝΙΑΡΗ.ΔΙΝΟΥΜΕ ΚΙΝΗΤΡΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΕΛΚΥΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ.ΜΕΤΑ ΤΑ 9 ΕΤΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΟΝ Τ/Φ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΙΟ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗ ΔΟΥΛΕΙΑ.

2) ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ Ο Τ/Φ ΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ ΑΠΟΚΟΜΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟ GROUP ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΘΕΣΗΣ (ΜΟΝΑΞΙΑ ΤΟΥ Τ/Φ). ΦΡΟΝΤΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΜΑΣ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΘΕΜΑΤΑ.

3) Ο ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΤΟΥ GROUP ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΔΙΩΚΕΙ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΝΕΑΡΟΥ Τ/Φ ΣΕ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ,ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΤΟΥ ΤΟ ΡΟΛΟ ΕΝΟΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΗ (BACK,HALF,FORWARD), ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΙ ΣΤΟ ΝΑ ΠΑΙΖΕΙ ΤΗ ΜΠΑΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΠΟΔΙΑ.

4) ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΝΕΑΡΟΥΣ Τ/Φ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΝΟΥΝ,ΝΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ¨ΒΓΑΖΟΥΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ¨.

5) Ο Τ/Φ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΑΜΥΝΤΙΚΟΣ,ΑΛΛΑ ΚΑΙ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΗΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΟΣ.

6)coach/keuts/ρ.μ.<c>προγυμναζω,καθοδηγω:~students,~a football team.(ΠΗΓΗ:OXFORD ENGLISH-GREEK LEARNER`S DICTIONARY)












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου